گوگل و موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی

اخبار فناوری / گزارش شده که شرکت گوگل در واکنش به اعلامیه سامسونگ مبنی بر نیت به استفاده از موتور جستجوی Bing در دستگاه‌های خود، در حال توسعه یک موتور جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی و همچنین در حال کار بر روی ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی برای موتور جستجوی فعلی خود است.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، گوگل در مواجهه با رقابت با مایکروسافت و اوپن‌ای‌آی که ربات مشهور و محبوب ChatGPT را توسعه داده‌اند، در حال تلاش برای ساخت یک موتور جستجوی کاملاً جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است.

به گفته نیویورک تایمز، این شرکت در مراحل اولیه ایجاد یک سرویس جستجو است که سعی می‌کند آنچه را که از آن می‌خواهید، پیش‌بینی کند، به این امید که «تجربه‌ای بسیار شخصی‌تر» ارائه دهد.

این پروژه هیچ جدول زمانی مشخصی ندارد. با این حال، با دانستن اینکه گوگل با اسم رمز «Magi» در حال توسعه مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برای موتور جستجوی فعلی خود است، نویدبخش است.

از جمله ویژگی‌هایی که گوگل در حال توسعه آن است، یک ربات گفتگوگر یا اصطلاحا چت‌بات است که می‌تواند به سوالات در حوزه مهندسی نرم افزار پاسخ دهد و «کد» تولید کند.

این شرکت همچنین قابلیتی را آزمایش کرده است که به افراد امکان می‌دهد موسیقی را از طریق مکالمه با چت‌بات جستجو کنند.

به گزارش تایمز، این شرکت تاکنون بیش از ۱۶۰ کارمند را به این طراحی مجدد مامور کرده است.

دیگر افزودنی‌های جدید در مراحل مختلف توسعه شامل یک ویژگی در مرورگر Chrome با نام «Searchalong» است. این ویژگی به چت‌بات اجازه می‌دهد تا صفحه وب را که در حال خواندن آن هستید، اسکن کند تا اطلاعات متنی ارائه دهد. برای مثال، اگر به دنبال مکانی برای اقامت هستید، می‌توانید از چت‌بات بخواهید که به شما بگوید در نزدیکی محل‌های اقامتی برنامه‌ریزی‌شده‌تان چه جاهایی را ببینید و چه کارهایی را انجام دهید.

ویژگی‌های «GIFI» و «Tivoli Tutor» از دیگر ویژگی‌های آزمایشی هستند که به کاربران این امکان را می‌دهند که از جستجوی تصویر گوگل برای تولید تصاویر و مکالمه با یک چت‌بات برای یادگیری یک زبان جدید استفاده کنند.

شایان ذکر است که بسیاری از این ویژگی‌ها، ویژگی‌هایی هستند که گوگل در گذشته آن‌ها را به نمایش گذاشته یا در پلتفرم‌های دیگری مانند Duolingo وجود دارند و اکنون قرار است با هوش مصنوعی بهینه شوند.

گویا گوگل قصد دارد ماه آینده Magi را قبل از معرفی ویژگی‌های جدید در پاییز معرفی کند. این تاریخ معرفی نشان می‌دهد که این پروژه در رویداد I/O ۲۰۲۳ ظاهر می‌شود. این شرکت قصد دارد ویژگی‌های Magi را به یک میلیون نفر در ایالات متحده ارائه دهد و تا پایان سال میلادی جاری دسترسی به آن را به ۳۰ میلیون کاربر گسترش دهد.

یکی از مسئولان گوگل در پاسخ به پرسشی درباره این گزارش به انگجت گفته است: ما سال‌ها است که هوش مصنوعی را به جستجوی گوگل آورده‌ایم تا نه تنها کیفیت نتایج خود را به طرز چشمگیری بهبود ببخشیم، بلکه راه‌های کاملاً جدیدی برای جستجو مانند «گوگل لنز» و جستجوی چندگانه معرفی کنیم. ما این کار را به شیوه‌ای مسئولانه و مفید انجام داده‌ایم که سطح بالایی را که برای ارائه اطلاعات با کیفیت تعیین کرده‌ایم، حفظ می‌کند.

وی افزود: هر طرح و ایده حاصل از طوفان فکری منجر به راه‌اندازی نمی‌شود، اما همانطور که قبلاً گفته‌ایم، ما از آوردن ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به جستجو هیجان‌زده هستیم و به زودی جزئیات بیشتری را به اشتراک خواهیم گذاشت.

سامسونگ با تاکید بر اهمیت Magi برای گوگل، ماه گذشته اعلام کرد که در حال بررسی تعبیه موتور جستجوی مایکروسافت موسوم به Bing به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض در دستگاه‌های خود است.

گزارش شده است که این بیانیه سامسونگ، گوگل را به هراس انداخته است، چرا که قرارداد جستجوی این شرکت با سامسونگ تقریباً ۳ میلیارد دلار در سال است و امسال نیز نوبت تمدید قرارداد جستجوی سودآور آن با اپل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *