چهار چیز ی که نباید از گوگل بپرسیم!

هر آنچه در گوگل وجود دارد لزوما واقعیت ندارد و ممکن است برای کسب‌درآمد مورد استفاده قرار بگیرد. زیرا حجم اطلاعاتی که روزانه در آن ثبت و وارد می‌شود، به قدری زیاد است که در برخی از مواقع قابل کنترل نیست.

گوگل طبیعتا مزایای بیشتری از معایب خود برای کاربران فراهم کرده‌است تا کاربران بتوانند به دنیایی جدید و پر از اطلاعات درست به راحتی دست پیدا کنند.

گوگل همانند هر کسب‌وکار دیگری با بررسی نتایج کاربران، می‌تواند از نیازمندی‌های آن‌ها آگاه شود. اما برای جلوگیری از برخی موارد نقض حریم خصوصی یا دریافت اطلاعات بیشتر، از جمله دریافت تبلیغات ناخواسته، کاربران می‌توانند برخی موارد را در گوگل جستجو نکنند.

موتور جستجوی گوگل از ابتدای فعالیت تاکنون برای کاربران سراسر جهان تا حدود زیادی مفید بوده است. چرا که کاربران با استفاده از گوگل می‌توانند اطلاعات جدید و گسترده‌ای را درباره هر چیزی پیدا کنند.

گوگل تحولی عظیمی را در شبکه اینترنت به وجود آورد و دارای امنیت نسبتا خوبی است. با وجود این، هر آنچه در این شبکه وجود دارد لزوما واقعیت ندارد و ممکن است برای کسب‌درآمد مورد استفاده قرار بگیرد. زیرا حجم اطلاعاتی که روزانه در آن ثبت و وارد می‌شود، به قدری زیاد است که در برخی از مواقع قابل کنترل نیست.

هر کاربر اینترنت باید این نکته را بداند که هر آن چیزی که در گوگل جستجو می‌کند، نمی‌تواند نتیجه قطعی و درستی داشته باشد. اما برخی از کاربران بدون اینکه به سراغ منابع بیشتری بروند به یکی از نتایج گوگل اکتفا می‌کنند که می‌تواند مشکلاتی را برای آن‌ها ایجاد کند. اما در تعدادی از موارد بهتر است از همان ابتدا، جستجویی صورت نگیرد. این موارد کدام‌اند؟

زمان مرگ: کاربرانی در سطح وب وجود دارند از گوگل انتظار دارند زمان مرگ آن‎ها را بداند. اگر فردی در اینترنت کلمات زمان مرگ (Death Clock) را جستجو کند، با سایت‌هایی مواجه می‌شود که براساس اطلاعاتی که از کاربر در مورد سن، قد، وزن و … می‌گیرد، به او زمان دقیق مرگ را می‌گوید. اما این کار تنها عوارض بسیار بدی بر روحیه کاربر خواهد داشت و هیچ واقعیتی ندارد.

علائم بیماری: وب سایت‌های زیادی وجود دارند که به طور تخصصی در خصوص مسائل بیماری اظهار نظر می‌کنند. اما قطعا اغلب آن‌ها توسط یک پزشک متخصص اداره نمی‌شوند. جستجو در اینترنت در خصوص معنای علائم، گاهی به کاربران در همان لحظه هیچ کمکی نمی‌کند. کاملاً برعکس، ممکن است احساس فرد را بدتر کند. افراد در این مواقع فقط باید به سراغ یک پزشک واقعی بروند.

اپلیکیشن‌های بانکی: این روز‌ها هکران سایبری بیش از هر چیزی به‌دنبال هک اطلاعات بانکی کاربران هستند. به همین دلیل سعی می‌کنند با ساخت بدافزار‌ها و پخش کردن لینک‌های جعلی در گوگل به اطلاعات بانکی دست پیدا کنند.

کاربران اینترنتی باید در صورتی که می‌خواهند اپلیکیشن پرداخت و مالی خاصی را بر روی موبایل خود اجرا کنند، به سراغ سایت‌های رسمی بانک‌ها بروند و از مطمئن بودن لینک‌های دانلود اطمینان حاصل کنند.

افسردگی: اگر فردی فکر می‌کند که افسردگی دارد و تلاش می‌کند ان را با دارو‌های بدون نسخه درمان کند، ممکن است در حال نادیده گرفتن یک مشکل بزرگ‌تر باشد. برخی تومور‌های مغزی به خاطر تغییر در شخصیت فرد یا افسردگی شکل می‌گیرند. در این مواقع، بهتر است حتما به پزشک مراجعه شود.

علاوه بر موارد بالا، مسائل دیگری مانند جرم‌ها، دارک‌وب‌ها و … وجود دارند که هیچ کاربری معمولا به آن‌ها در گوگل سر نمی‌زند. گوگل طبیعتا مزایای بیشتری از معایب خود برای کاربران فراهم کرده‌است تا کاربران بتوانند به دنیایی جدید و پر از اطلاعات درست به راحتی دست پیدا کنند.

گوگل درباره ما چیزی می‌داند؟

براساس گزارش‌های موجود، به نظر می‌آید که این شرکت مانند هر کسب‌وکار یا شبکه‌های اجتماعی دیگری در سراسر دنیا، برخی اطلاعات کاربران خود را رصد و ضبط می‌کند.

به زبان ساده‌تر گوگل یک پرونده کامل از علایق و سلایق کاربران را دارد که بر اساس آن، تبلیغاتی مطابق نیاز کاربران را به آن‌ها نشان می‌دهد. یعنی گوگل همانند فیس‌بوک این اطلاعات را جمع‌آوری می‌کند. سپس از آن‌ها برای نمایش تبلیغاتی که بر اساس نیاز و علایق کاربر است استفاده می‌کند. برای گوکل فرقی نمی‌کند که کاربر از اینترنت برای چه اهدافی استفاده می‌کند.

این تبلیغات در جستجو‌های گوگل یا حتی صفحه موبایل شما، سرویس جیمیل (ایمیل)، یوتیوب یا دیگر سرویس‌های مرتبط با گوگل نمایش داده‌می‌شود.

با توجه به اینکه گوگل همچنان یکی از موارد سرویس‌های پرکاربرد در جهان است و اکثریت کاربران از آن برای یادگیری بیشتر استفاده می‌کنند؛ در عوض، این سرویس‌دهنده هم برخی از اطلاعات کاربران را برای کسب درآمد جمع‌آوری می‌کند.

۱۰ روش جستجوی عجیب در گوگل

دوره‌ای که در آن هستیم دوره اینترنت است. ما با اتصالات پرسرعت احاطه شده‌ایم و فقط با یک کلیک می‌توانیم به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنیم. بزرگترین نعمت اینترنت، موتور جستجوی Google همه چیز را دارد. Google تقریباً به هر سوالی که می‌پرسید پاسخی دارد. با این حال، برای یافتن نتایج بهتر، باید بدانید که چگونه در Google جستجو کنید:

یا این یا آن: اگر واقعاً مطمئن نیستید که اطلاعات یا نام را به درستی به خاطر سپرده‌اید، وقت آن است که کلمه درست را جستجو کنید. فقط چند گزینه احتمالی از آنچه می‌خواهید جستجو کنید بنویسید و آن‌ها را با “|” نماد یا به سادگی “یا” جدا کنید. در نتیجه Google مناسب‌ترین نتیجه را به شما ارائه می‌دهد.

از کلمات مترادف استفاده کنید: زبان‌ها بسیار غنی هستند و گاهی اوقات کلمات مترادف می‌تواند کمک زیادی به جستجوی آنلاین کند. اگر به جای وب سایت‌هایی که شامل یک عبارت خاص هستند به دنبال وب سایت‌های خاص در یک موضوع خاص هستید، از نماد “~” در جستجوی خود استفاده کنید. به عنوان مثال اگر عبارت “غذای سالم” را جستجو کنید، در مورد اصول غذای سالم، دستور العمل‌های پخت و پز و همچنین گزینه‌های غذای سالم نتیجه خواهید گرفت.

جستجو در یک وب سایت: اگر مقاله جالبی پیدا کردید و دوست دارید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، مسئله بسیار مناسبی است، شما فقط نام وب سایت و بخشی از اطلاعات مورد نظر را تایپ می‌کنید، مقاله‌ای که جستجو می‌کنید بلافاصله ظاهر شود.

قدرت ستاره را دست کم نگیرید: این قابلیت هنگامی استفاده می‌شود که شما کلمه کلیدی، عبارت یا عددی را که باید در جستجو قرار دهید را فراموش کرده‌اید، در عوض می‌توانید از نماد قدرتمند “*” استفاده کنید. فقط به جای کلمه فراموش شده ستاره را تایپ کنید و نتیجه به شما کمک می‌کند.

از دست رفتن کلمات زیاد: اگر عبارت طولانی است، اما بیشتر قسمت‌های آن را به خاطر نمی‌آورید، سعی کنید فقط کلمات اول و آخر را بنویسید و در وسط “AROUND + تعداد تقریبی کلمات گمشده” را قرار دهید. برای مثال: “I wandered AROUND (۴) cloud. “

استفاده از چارچوب زمانی: گاهی اوقات اتفاق می‌افتد که شما به فوریت به اطلاعات مربوط به مدت زمان مشخصی نیاز دارید. برای انجام این کار، فقط یک بازه زمانی لازم را با سه نقطه بین آن تاریخ‌ها اضافه کنید. به عنوان مثال، شما باید در مورد اکتشافات علمی انجام شده در قرن ۲۰، مانند نمونه‌ای که در بالا نشان داده شده است، بدانید.

به دنبال عنوان یا URL بگردید: با تایپ کردن “intitle:” قبل از عبارت جستجو، بدون فاصله، کلمات کلیدی یا عنوان مقاله را پیدا کنید. اگر به URL نیاز دارید، از “inurl:” استفاده کنید.

یافتن وب سایت‌های مشابه: اگر با یک سایت واقعا سرگرم کننده روبرو شدید و می‌خواهید سایر صفحات مشابه را هم ببینید، ابتدا کلمه “related” و بعد آدرس سایتی را که دوست داشتید تایپ کنید.

نوشتن عبارات کامل: چارچوب اصطلاح جستجو در علامت‌های نقل قول ساده‌ترین و مثرترین روش برای یافتن چیزی خاص و به ترتیب دقیق تایپ آن است.

به عنوان مثال، اگر کلمات را تایپ کنید، بدون علامت نقل قول، موتور جستجو نتایج را نشان می‌دهد در حالی که این کلمات به هر ترتیب در یک وب سایت نشان داده می‌شوند، در مقایسه با ترتیب خاصی که تایپ کرده اید.

اما به محض افزودن علامت‌های نقل قول، تنها نتایج را می‌توانید بدست آورید و ترتیب حفظ شود. این یک روش عالی برای جستجوی اشعار است.

از جستجوی کلمات بی اهمیت خودداری کنید: برای از بین بردن تعداد کلمات جستجو، به سادگی قبل از هر کلمه‌ای که نیازی به دیدن آن ندارید، یک نماد منفی تایپ کنید. به عنوان مثال، شما به دنبال سایت مربوط به کتاب‌های جالب هستید، اما قصد ندارید یکی از آن‌ها را بخرید، بنابراین مورد بعدی را مانند آنچه در مثال بالا نشان داده شده است، بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *