اخبار علمی و پژوهشی / مراسم ملی بزرگداشت هفته پژوهش در وزارت آموزش و پرورش با تجلیل از نفرات برگزیده برگزار شد.
به گزارش رشد نیوز در این مراسم که با حضور یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، علی لطیفی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، علی محبی، رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، تعدادی از معاونان و روسای حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش، مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانش آموزان، معلمان و دانشجو معلمان و منتخبان هفته پژوهش برگزار شدپژوهشهای برتر آموزش و پرورش معرفی و از نفرات برتر تجلیل شد
پژوهش های برتر و اسامی برگزیدگان هفته پژوهش در وزارت آموزش و پرورش به شرح زیر اعلام گردید .
_ مطهره حیدری کبریتی از اصفهان با موضوع چگونه توانستم با استفاده از راهکارهای خلاق، فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در دانش آموزانم تقویت کنم؟
_ ندا امیری از فارس با موضوع چگونه توانستم در راستای سند تحول بنیادین زمینه ساز یادگیری فراشناخت و تربیت متوازن دانش آموزانم رافراهم کنم؟
_ مهدی علیاری از آذربایجان غربی با موضوع چگونه توانستم وضعیت روان خوانی دانش آموزان ضعیف را در درس قرآن بهبود بخشم
_ مهری دادگرنیا از شهر تهران با موضوع چگونه توانستم با برگزاری کلاس مجازی پویا و پرورش مهارت های هوش کلامی دانش آموزان کلاس ، زبانی اول را در جهت یادگیری عمیق تر، تقویت کنم
_ مجتبی خوش سیما بازکیائی از گیلان با موضوع افزایش مشارکت دانش آموزان پایه ششم دبستان عباس پورخصالیان لاهیجان در فرایند یاددهی یادگیری از طریق رویکرد فلسفه کودکان (فبک) در سال تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۰
_ الهام مؤمنی پور از خراسان رضوی با موضوع چگونه توانستم با استفاده از کلمات دایره ای هم معنا ،درک معنائی دانش آموز ناشنوای خود را در درس فارسی بهبود ببخشم ؟
_ مریم لشگری از قزوین با موضوع چگونه می توانم اعتیاد اینترنتی را با وجود آموزشهای مجازی در دانش آموزان دبیرستان شایستگان در سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ کاهش دهم؟
_ آتنا آغاسی و فاطمه صفری از مازندران با موضوع چگونه توانستیم با تقویت دقت و حافظه دیداری و حساسیت شنیداری اختلالات یادگیری املانویسی را در دانش آموزان مان بهبود بخشیم؟
_ اعظم مقدسی از سمنان با موضوع چگونه باتقویت توانایی های شناختی توانستم مشکلات تحصیلی فاطمه دانش آموز کلاس دوم را بهبود بخشم
_ نفیسه انارکی از قم با موضوع چگونه توانستم انگیزه یادگیری درس ریاضی را در دانش آموزان کلاس چهارم یاس دبستان تولیت ۲ بهبود بخشم؟
_ افسانه شکری و معرفت اله بیگدلی از اردبیل با موضوع چگونه توانستم با آموزش « درآیناز اشتیاق ، خودمراقبتی روانی » تحصیلی ایجاد کنم
_ فاطمه رضایی از استان مرکزی با موضوع چگونه توانستم مهارت های حرکتی دانش آموزان را با بهره گیری از آموزش تلفیقی بهبود بخشمم
_ پریا نصراللهی از کردستان با موضوع نقش بازی ِ در بهبود عملکرد دانش آموز پایه دوم در درس ریاضی
_ فاطمه تارویردیزاده از آذربایجان شرقی با موضوع چگونه توانستم با استفاده از کوچینگ درمانی (Coaching ) دانش آموزم الهام را از، اختلال رفتاری شخصیت وابسته (DPD) به سازگاری اجتماعی برسانم؟
_ فاطمه سوری از همدان با موضوع در »نه گفتن«چگونه توانستم مهارت دانش آموزم شیدا را تقویت نموده و از آسیب های احتمالی او پیشگیری کنم؟
_ فرزانه مالکی از خوزستان با موضوع طرح مدرسان کوچک با محوریت کارآفرینی ویژه دانش آموزان دخترپایه سوم ابتدایی
_ سمیه پیک حرفه از کرمان با موضوع تقویت خواندن و نوشتن یک دانش آموز پایه دوم مرکز مشکلات ویژه یادگیری شکوفای جیرفت با استفاده از روشهای تکنیکی و نرم افزارهای ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تخصصی در سال تحصیلی
_ ملکه سادات سیدی باغستان و فاطمه صالحی کامرود از خراسان جنوبی با موضوع چگونه با تقویت (کارکردهای اجرایی) اختلال ریاضی توام با نقص توجه، بیش فعالی مراجع خود را بهبود دهم؟
_ فاطمه ترابی دشتی از گلستان با موضوع چگونه توانستم با تأکید بر لزوم کسب مهارتهای سواد مالی شوق یادگیری درس حسابداری را بین هنرجویان پایه دهم افزایش دهم؟
_ میثم علیپور راز از خراسان شمالی با موضوع چگونه توانستم با استفاده از وزن و ترکیب بدن ، تمرینات طناب زنی دو نفر از دانش آموزانم راکه دارای اضافه وزن و چاقی بودند بهبود بخشم
_ طاهره شهبازیان از کرمانشاه با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان دختر پایه اولم را جهت شناخت جایگاه .نشانه ها در ساختار کلمه یاری دهم