اخبار آموزش و پرورش / ایلنا: وزیر آموزش و پرورش از پذیرش ۳۰ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان برای سال تحصیلی جدید خبر داد وگفت: برای اولین بار در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ کنکور ویژه تربیت معلم برگزار می شود.
رضا مراد صحرایی در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: باید در ارزیابی افراد برای جذب در آموزش و پرورش دقت و ظرافت بیشتری به خرج داده شود.
وزیرآموزش و پرورش اظهار کرد: در ارزیابی داوطلبان ورود به آموزش و پرورش باید صلاحیتهای حرفهای، اختصاصی و عمومی آنها به دقت مورد بررسی قرار گیرد. گزینش و جذب نیرو برای آموزش و پرورش باید با آرامش و فرصت کافی انجام شود.
صحرایی با اشاره به اینکه سرنوشت آینده فرزندان این سرزمین در دستان معلم است، گفت: یک کانون ارزیابی برای ارزیابی نیروهای داوطلب ورود به دانشگاه فرهنگیان ایجاد کردهایم. این کانون به دقت به ارزیابی صلاحیتهای حرفهای، عمومی و اختصاصی داوطلبان میپردازد.
وی با تاکید بر اینکه ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان برای سال تحصیلی جدید ۳۰ هزار نفر است که هر سال ۵ هزار نفر تا رسیدن به مرز ۴۰ هزار نفر به آن اضافه میشود، افزود: برای اولین بار در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ کنکور ویژه تربیت معلم برگزار میشود لذا تا مهر سال آینده فرصت داریم که نیروهای داوطلب ورود به آموزش و پرورش را از لحاظ صلاحیتهای فردی و حرفهای گزینش و جذب کنیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت دقت در انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، اضافه کرد: شیوه نامه، آئین نامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس به استانها اعلام شده است. هدف ما از اعلام این شیوهنامه، انتخاب و انتصاب مدیران توانمند، اثرگذار، خلاق و نوآور و متعهد به اهداف نظام تعلیم و تربیت است.
صحرایی با اشاره به اینکه باید راهنمای اجرای سند تحول بنیادین در مدرسه تهیه و تدوین شود تا مبنای برنامه ریزی و عمل مدارس قرار گیرد، افزود: شاخصهای ارزیابی سند تحول بنیادین باید هر چه سریعتر تدوین شود. برای هر موضوع سند باید مشخص کنیم چه کاری انجام شده است.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه محور اصلی اجرای سند تحول در مدرسه، معلم است، گفت: برگزاری دورههای ضمن خدمت جهت آشنایی فرهنگیان با سند تحول بنیادین یک ضرورت انکار ناپذیر است.
صحرایی در پایان گفت: یکی از وظایف شورای عالی بررسی و تصویب برنامههای درسی و تربیتی کلیه موسسات آموزشی کشور که در حوزه آموزش و پرورش فعالیت دارند، میباشد. باید از این ظرفیت برای نظاممند کردن فعالیتهای آموزشی و پرورشی استفاده کرد.