پایگاه خبری و تحلیلی رشد ( roshdnews.ir) سامانه آرا تلوبیون برای تبلیغ نامزدهای انتخابات چه میکند؟
غلامرضا نوری، معاون فضای مجازی صداوسیما درباره سامانه آرا در تلوبیون و اینکه چطور نامزدهای انتخابات مجلس با آن تبلیغ کنند، توضیحاتی را ارائه کرد.
به گزارش ایسنا، صداوسیما علاوه بر راهاندازی ۲۰۰ شبکه برای نامزدها در انتخابات پیشرو یک صفحه از تلوبیون را هم در اختیار هر نامزد قرار خواهد داد.
به گفته معاون فضای مجازی صداوسیما، بیش از ۱۴ هزار نامزد انتخابات مجلس وجود دارد که برای هر یک از آنها یک صفحه اختصاصی در تلوبیون ایجاد میشود و میتوانند تا ۱۰ ساعت ویدئو در آن بارگذاری کنند و یک شبکه اینترنتی داشته باشند.از جمله اینکه میتوانند حضورشان و هوادارانشان را در این شبکه بارگذاری کنند یا حتی اخباری درباره آنها منتشر شده را میتوانند در این سامانه بارگذاری کنند.
به گفته نوری صفحات ایجادشده بر طبق فهرست تاییدشده وزارت کشور است.
وی در توضیحات بیشتر گفت: این یک شبکه اجتماعی تخصصی برای تبلیغات انتخاباتی است که در تلوبیون ایجاد میشود و پیشتر سابقهای نه به این شکل، در انتخابات ریاست جمهوری داشته و برای اولین بار در ستاد انتخابات کشور مصوب شد تا ما از فرصتهای فضای مجازی در رسانه ملی برای تبلیغات ریاست جمهوری استفاده کنیم. در آن زمان به هر نامزد یک شبکه تلوبیونی عرضه شد که تجربه موفقی بود. اخیرا با قوانین جدید این فرصت برای رسانه ملی فراهم شد تا در سامانه تلوبیون بتوان به عنوان سامانه آرا شبکه اجتماعی تخصصی برای تبلیغات انتخاباتی را هم ایجاد کنیم.
معاون فضای مجازی صداوسیما درباره سامانه آرا که چه امکانی برای نامزدها ایجاد میکند و به طور کلی چه کاربردی دارد، یادآور شد: میتوان گفت همه تبلیغات آن نامزد در فضای مجازی و حتی محتواهایی که در شبکه ۲۰۰ گانه رسانه ملی منتشر می کند را یک جا تجمیع می کند.
پیشتر دبیر ستاد انتخابات صداوسیما از افتتاح رسمی کانالهای انتخاباتی در ایام دهه فجر خبر داده و اعلام کرده بود پخش آزمایشی این شبکهها هم شروع شده و به مرور هر کدام به مرحله نهایی برسند افتتاح رسمی میشوند و پخششان آغاز میشود.