معرفی کتاب فرانگری روابط‌ عمومی ها در مدیریت بحران

معرفی کتاب / هرچند دنیای پر سرعت ارتباطات و خبر با خود مشکلاتی را هم به همراه خود به دنیای مجازی آورده است و لیکن در این نوشتار سعی شده است تا ضرورت‌ها را در جهت مدیریت درست بحران با رویکرد توسعه و تحقق اهداف سازمان، کاهش هزینه‌ها، ارتقای بهره‌وری و رضایتمندی کارکنان و مشتریان با بهرمندی از فرانگری روابط‌عمومی مطرح کنیم تا از اندوخته‌های کنونی برای هدایت سازمان به سمت تعالی و تقویت این نگرش فکری استفاده نماییم تا در دنیای حقیقی و مجازی بتوانیم ناخدای خوبی در دریا کبیر رسانه و خبر باشیم و از شایعات و اخبار کذب و بی محتوا و بحران‌های موجود عبور کرده و به سلامت به ساحل آرام برسیم.

کتاب فرانگری روابط‌عمومی ها در مدیریت بحران
سال تألیف: دی ماه ۱۴۰۱
نویسنده و گردآورنده: رحیم محمدی بالادزایی مدرس سواد رسانه‌ای و روابط‌عمومی، دانشجوی دکتری مدیریت رفتار سازمانی

پس از سالیان اهتمام در امر خدمت‌گذاری و حضور در عرصه روابط‌عمومی صنعت نفت بویژه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران باید بگویم که امروز روابط‌عمومی با حضور ابزارهای نوین و هجمه‌های موجود قطعا به عنوان یکی از مهمترین واحد و یا نهاد در سازمان تلقی می‌گردد که دیگر نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

فرانگری روابط‌عمومی‌ها یا نگاه فراتر به آینده در مقوله ارتباطات و رسانه با توجه به پیشرفت کنونی تکنولوژی و ابزار های ارتباطی در عرصه تولید و توزیع خبر در راستای منویات و مأموریت های سازمانی در چند دهه اخیر به این قدرتی که اکنون بدان توجه دارند و بکارگرفته اند نبوده و یا احساس نشده و یا ضرورتی نداشته است و یا بهتر است بگوییم با توجه به ماهیت کاری در سازمان و یا شرکت متقاضی نداشته است و لیکن امروزه می بینیم که متقاضیان تولید و ارائه خدمات عمومی به مشتریان در یک شرکت تولیدی و یا ارائه خدمات در بخش سرمایه انسانی در یک سازمان پا فراتر گذاشته و در برخی مواقع جلوتر از مسئولین ذیربط در جهت کسب اطلاعات ورود داشته و اخبار مورد نظر را دریافت می نمایند که این قدرت آگاهی ضرورت کار در امر فراگیری تکنولوژی و ابزار های ارتباطی و رسانه ای را برای اهالی عرصه اطلاع رسانی دو چندان کرده است تا بتواند هم منویات سازمان و یا شرکت مربوطه را دنبال نماید و هم از دنیای پر سرعت تکنولوژی و ارتباطات عقب نبوده و بتواند خود را به‌روز کند.

هرچند دنیای پر سرعت ارتباطات و خبر با خود مشکلاتی را هم به همراه خود به دنیای مجازی آورده است و لیکن در این نوشتار سعی شده است تا ضرورت‌ها را در جهت مدیریت درست بحران با رویکرد توسعه و تحقق اهداف سازمان، کاهش هزینه‌ها، ارتقای بهره‌وری و رضایتمندی کارکنان و مشتریان با بهرمندی از فرانگری روابط‌عمومی مطرح کنیم تا از اندوخته‌های کنونی برای هدایت سازمان به سمت تعالی و تقویت این نگرش فکری استفاده نماییم تا در دنیای حقیقی و مجازی بتوانیم ناخدای خوبی در دریا کبیر رسانه و خبر باشیم و از شایعات و اخبار کذب و بی محتوا و بحران‌های موجود عبور کرده و به سلامت به ساحل آرام برسیم.

امیدوارم به حول قوه الهی این نوشتار به یادگار در نزد مدیران، علاقمندان، نخبگان و دانشجویان عرصه ارتباطات و روابط‌عمومی بماند تا شاید توانسته باشم با این اقدام و حضور در این عرصه به اندازه ذره ای هم شده همراه عزیزان در رشد و بالندگی هرچه بیشتر کشور و نظام مقدس ایفای نقش نمایم. انشاءالله

کتاب روابط عمومی و مدیریت ب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *