خودروهای مرسدس بنز و هوش مصنوعی ChatGPT

اخبار هوش مصنوعی / شرکت خودروسازی مرسدس بنز از دستیار صوتی مجهز به ربات هوش مصنوعی ChatGPT در خودروهای خود رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، شرکت بنز به تازگی اعلام کرده که چت‌بات شرکت OpenAI را به سیستم سرگرمی وسایل نقلیه خود موسوم به MBUX آورده است و صاحبان خودروهای مرسدس بنز در ایالات متحده اکنون می‌توانند با ChatGPT در اتومبیل خود تعامل داشته باشند.

«تجربه کاربری مرسدس بنز»(MBUX) یک سیستم چندرسانه‌ای اطلاعات و سرگرمی است که شرکت مرسدس بنز آن را در وسایل نقلیه خود قرار داده است و با استفاده از آن می‌توان از طریق لمس، صدا و اشاره با خودرو تعامل داشت.

مرسدس دارای یک دستیار صوتی است که با گفتن جمله‌ی «هِی مرسدس» یا زمانی که راننده دکمه MBUX روی فرمان را فشار می‌دهد، فعال می‌شود. بدین ترتیب راننده یا مسافر می‌توانند دستوراتی برای افزایش دمای خودرو یا دریافت به‌روزرسانی‌های اخبار ورزشی یا آب و هوا بدهند.

اکنون ChatGPT چه چیزی را به ارمغان می‌آورد؟

مرسدس بنز، دستیار و کنترل صوتی را با هوش مصنوعی ادغام کرده است تا سیستم موجود خود را شهودی‌تر کند.

با افزودن ChatGPT، ابلاغ دستورات صوتی از طریق گفتن «هی مرسدس» و دکمه MBUX بهینه‌تر می‌شود.

مسئولان مرسدس معتقدند ChatGPT به بهبود درک زبان طبیعی و گسترش موضوعاتی که می‌تواند به آنها پاسخ دهد، کمک می‌کند.

اگر مرسدس تصمیم بگیرد که دستیار صوتی خود را با خدمات شخص ثالث ادغام کند، رانندگان همچنین خواهند توانست با استفاده از دستورات گفتاری، رستوران یا بلیط سینما را نیز رزرو کنند.

هوش مصنوعی و مرسدس بنز

این شرکت اعلام کرد که یک برنامه بتای اختیاری از ۱۶ ژوئن در ایالات متحده برای بیش از ۹۰۰ هزار وسیله نقلیه مجهز به سیستم اطلاعات و سرگرمی MBUX آغاز شده است.

شرکت مایکروسافت به عنوان حامی ChatGPT در یک بیانیه گفت که این برنامه بتا سه ماه به طول خواهد انجامید و بر اساس بازخورد مشتریان، مرسدس بنز ادغام بیشتر این فناوری را در نسخه‌های بعدی دستیار صوتی MBUX خود در نظر خواهد گرفت.

گفتنی است که مرسدس بنز، ChatGPT را از طریق سرویس Microsoft Azure OpenAI در سیستم هوشمند خود یکپارچه می‌کند.

دارندگان خودروهای لوکس مرسدس بنز و کسانی که سیستم MBUX دارند، می‌توانند از طریق برنامه مرسدس یا مستقیماً از وسیله نقلیه با استفاده از فرمان صوتی «هی مرسدس، من می‌خواهم به برنامه بتا بپیوندم» شرکت کنند.

هوش مصنوعی و مرسدس بنز

اولین واکنش‌ها و نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی

کاربران در توییتر بر سر این اعلامیه اختلاف نظر دارند. برخی از این ادغام هیجان‌زده هستند، در حالی که بسیاری از مردم می‌پرسند که چرا رانندگان اصلاً به این سرویس نیاز دارند در حالی که مرسدس از قبل دستیار صوتی داشته است.

یکی از کاربران توییتر، با اشاره به تمایل ChatGPT به هذیان گویی نوشت: ChatGPT یک جاده خیالی ایجاد می‌کند که وجود ندارد و به راننده می‌گوید که از آن جاده برود و باعث تصادف می‌شود.

در بیانیه مطبوعاتی مرسدس، با رفع نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی، حفاظت از داده‌ها اولویت اصلی مرسدس بنز عنوان شده است.

هوش مصنوعی و مرسدس بنز

در این بیانیه آمده است: مرسدس بنز کنترل کاملی را بر فرآیندهای فناوری اطلاعات در پس‌زمینه حفظ می‌کند. داده‌های فرمان صوتی جمع‌آوری‌شده در ابر هوشمند مرسدس بنز ذخیره می‌شوند، جایی که ناشناس می‌مانند و تحلیل می‌شوند.

مارکوس شافر، عضو هیئت مدیره گروه مرسدس بنز می‌گوید: مشتریان ما همیشه می‌توانند برای اطمینان از بهترین حالت حفاظت از حریم خصوصی داده‌هایشان به ما تکیه کنند. همه چیز تحت یک هدف بزرگ تعریف شده است: بازتعریف رابطه با مرسدس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *